Moudrost dnešního dne:

V žádném jiném citu se neprojeví tolik sobectví jako v lásce, člověk je ochoten obětovat vždy spíš klid milovaného než svůj vlastní.

...

Právě přítomno: 336 hostů a žádný člen

Pečivo a štíhlá linie

.

chlebaKaždý člověk držící dietu se potýká s různými předsudky. Ze všech stran se na nás hrnou další a další informace o výživě a my už ani nevíme co vlastně jíst. Jeden z nejznámějších mýtů je nutnost vypustit z našich jídelníčku pečivo. Proto tak často slýcháváme: „Pečivo ve stravě? To ale nikdy nezhubnu, každý přeci ví, že zhubnout znamená nejíst chleba!“

Nemáte ani ponětí, kolikrát jsem podobná prohlášení slyšela či četla. Na druhou stranu ale tyto obavy chápu a vím, odkud pocházejí. Webové stránky jsou plné zlatých tipů a ideálních prostředků, jak zhubnout.

Umělé tuky neboli margaríny

.

margarínKdyž jsem byla malá, tak jsme měli v domě jednu hodně chudobnou rodinu se dvěma dětmi. Nebyli chudobní proto, že by nepracovali, tak jako je to mu dnes, ale proto, že oba rodiče hodně pili. Nezbývalo jim proto, než vybírat popelnice, aby si našli něco na sebe a občas i něco k snědku. Tyto děti většinou ven jídlo nenosily, tak jako my ostatní. Když však bylo po výplatě, tak si hrdě nesly chleba s „máslem“.  Kdo nevěděl, tak si chtěl kousnout, protože jsme byli zvyklí se o svačiny dělit, ale ten „lůj“, který se vám přilepil mezi zuby, na patro a jazyk byl naprosto odporný a pamatuji si to i po padesáti letech.

Tavené sýry, jak je možná neznáte

.

Tavené sýry jsou součástí našich rodinných snídaní již řadu let. Ani jejich velká obliba a dlouhá tradice je však nedokázaly zbavit celé řady nejasností, dezinformací a mýtů. Ve skutečnosti jsou kvalitní a plnohodnotnou moderní potravinou, která vychází vstříc potřebám dnešní doby a může být součástí vyváženého jídelníčku každého z nás.

Proč a jak tavený sýr vznikl?

První zmínky o tavených sýrech pocházejí z konce 19. století. Ale až v roce 1911 se švýcarské společnosti Gerber podařilo vyrobit kvalitní trvanlivý tavený sýr. 

.Zdravě i hravě

.

Většina dětí v Moravskoslezském kraji pravidelně sportuje. Z nápojů však dávají přednost slazeným limonádám. Většina dětí žijících v Moravskoslezském kraji (dále jen MSK) se pravidelně několikrát týdně věnuje pohybu mimo školu. Místo pramenité vody však děti častěji preferují slazené limonády, minerálky a džusy. Vyplývá to z výzkumu, který si v rámci projektu „Zdravě i hravě“ nechala zpracovat Revírní bratrská pokladna, zdravotní pojišťovna.

Cílem výzkumu bylo zjistit, zda děti od 3 do 12 let dodržují zdravý životní styl.

Cereálie a jejich druhy

.

Jsou trendem dnešní doby, protože jsme si zvykli na rychle připravenou snídani, která je navíc i chutná a sytá. Jsou ale také plné plná energie díky sacharidům a obsahují mnoho vitamínů a minerálů. Výrobci nám ale zkomplikovali výběr tím, že vyrobili velké množství a variant těchto produktů. Asi byste strávili hezkou řádku měsíců tím, že byste nakupovali a testovali různé produkty tak, abyste ochutnali ty, které vám budou nejvíce chutnat.

Nejčastěji jíme cereálie s mléčnými výrobky, čili s mlékem anebo jogurtem. Mléko obsahuje Lysin, což je aminokyselina, kterou tělo potřebuje, ale neumí si ji vyrobit.

Nadváhou trpí 66 % mužů a jejich počet stále roste

.

55158656N06Podle výzkumu Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM) trpí 66 % českých mužů nadváhou a neočekává se, že by se v nejbližší době na tomto čísle mělo něco změnit. Naopak se lékaři obávají, že lidí s nadváhou bude i nadále přibývat. Příčin může být přitom hned několik; typickou kombinací je špatné stravování, nedostatek pohybu, uspěchaný životní styl a stres. Mužům kila navíc vadí mnohem méně, než ženám, proto nemají tendenci problém s váhou tolik řešit.

 

Dáme jídlo

.

dáme jídloŘadu let si necháváme domů vozit pizzu z pizzerie a dnes je tu i další možnost jak zasytit své blízké, když přijdou „nezvaní“ hosté anebo jste se tak trochu zapomněli v práci a doma na vás čeká nějaký ten hladový krček. Na DameJidlo.cz naleznete několik stovek restaurací s celou škálou různých kuchyní a to ať už je to jídlo původně z Asie nebo Číny anebo ingrediencí, od zeleniny, bifteků či sladkostí. Navíc nejste omezeni ani časem a objednávku můžete nasměrovat na různou denní či noční dobu. Jíst můžete už po pár kliknutí myší. Stačí si vybrat podle vaši momentální chuti, případně hodnocení nebo kategorie restauraci.

.Co má člověk jíst

.

Člověk má prý jíst to, co se vypěstuje doma? Ano, v mírném pásmu. Někteří lidé se chlubí tím, že se cpou množstvím mandarinek, pomerančů a podobně. Mě osobně po tomto zas tak moc dobře není. Jižní ovoce se trhá ne úplně zralé. Takže je tam podstatně víc kyselin, než bychom si přáli. Tělo je musí něčím vysrážet, aby to nevadilo organismu. A k tomu tělu slouží vápník a hořčík. A když to jedí ženy po přechodu, zjistí jim osteoporózu. A najednou musí brát preparáty, aby se zachovala ženská hormonální aktivita spolu se správnou vápenitostí kostí - tedy ženské hormony a kalciové preparáty, které jsou poměrně drahé. 

Dieta a přejídání

.

Asi to znáte, jídlo pro vás nic moc neznamená, odbýváte se, jíte nepravidelně a tak se tělo začne bouřit a ukládá si vše, co jste snědli na horší část. Pak bouchnete do stolu, řeknete NE a začnete držet nějakou „osvědčenou“ dietu. Jenže většina z nás má dietu spojenu s hladem a s neustálým bojem s pokušením, která nás budou čekat. Strach z očekávaného nás vrhne k lednici s nadějí, že nyní se tedy ještě naposledy dobře najíme, protože pak už to bude jen bída a utrpení. Jenže někteří tyto okamžiky přejídání a ztráty kontroly nad množstvím jídla mají i během diety.

 

Správná úprava pokrmů

.

Trendem nového tisíciletí je zdravý životní styl. K tomu patří nejen dostatečný a pravidelný pohyb, ale i zdravá a vyvážená strava s přiměřeným obsahem tuku. Skladba našeho jídelníčku se naštěstí pomalu, ale jistě mění. Přednost dáváme bílým masům s nižším obsahem tuku, omezujeme uzeniny a různé potravinářské polotovary. Dbáme na dostatečný přísun ovoce a zeleniny a bílé pečivo nahrazujeme celozrnným.

Důležité je nejen složení jídla, ale i jeho zdravá úprava

Samotný důraz na zdravé potraviny s optimálním množstvím nutričních látek nestačí.

TOPlist