Moudrost dnešního dne:

Zákon je rozum zbavený vášně.

...

Právě přítomno: 333 hostů a žádný člen

.Českým batolatům chybí vitamín D.

.

kojenecTéměř dvě třetiny (62 %) českých batolat mají ve stravě nedostatek vitamínu D. Na vině může být mléko. Každé čtvrté dítě mezi 2. a 3. rokem života totiž vůbec žádné mléko nedostává. Ukázala to loňská studie. Přitom právě mléko může být ideálním zdrojem vitamínu D i vápníku. Potřebám batolat ale obyčejné mléko nestačí.
„V prvních tisíci dnech života mají děti výrazně vyšší nároky na skladbu stravy než starší děti nebo dospělí. A právě díky správně vybranému mléku můžeme malým dětem

Každé druhé pečivo či chléb jsou přesolené

.

sůlKaždý druhý chléb nebo pečivo, které si Češi koupí v běžném obchodě, obsahují více soli, než je doporučeno. Vyplývá to z testování běžných pekařských výrobků, které si nechala vypracovat iniciativa Vím, co jím a piju.

Průzkum publikovaný Evropskou unií na konci roku 2014 ukázal, že chléb a pečivo patří v řadě členských států EU mezi nejvýznamnější zdroje příjmu soli. Pekařské výrobky se podílejí na celkovém příjmu soli z 20 – 30 procent.

 

.Zdravá energie pro batolata? Cereální snídaně!

.

dítěS růstem dítěte stoupá i jeho aktivita, taktéž i spotřeba energie, a dítěti kolem šestého měsíce věku přestává mateřské mléko (případně náhradní mléčná výživa) stačit na pokrytí jeho energetických potřeb. Začínáme tedy zavádět nemléčné příkrmy, nejdříve zeleninové či maso-zeleninové a také příkrmy obilné, například ve formě kaší, které zlepšují celkovou výživu, a bylo u nich prokázáno mnoho pozitivních vlastností. „Hlavní výživovou složku obilnin totiž tvoří složité sacharidy, a kaše přirozeně obsahují  jenom malé množství soli a cukrů. Naopak v nich najdeme mnoho vitamínů, zejména skupiny B, a minerály jako železo

Jak na výživu dětí? Řešením je nutriční programování!

.

dětiVýživa dítěte v prvních 1000 dnech života hraje klíčovou roli pro jeho zdraví v dospělosti.

Právě v období raného dětství mohou rodiče ovlivnit, do jaké míry bude dítě odolné vůči vnějším vlivům, zejména civilizačním onemocněním. Geny totiž ovlivňují zdraví jen z 20 %.

Mnohem významnější roli hraje vnější prostředí, a to především výživa.

 

V časném věku můžeme díky nutričnímu programování ovlivnit:

Víte, co jste včera jedli?

.

cuketa Hodně z nás prostě jí, protože jídlo bere jako životní nutnost.

Jsou ale i takoví, pro které je jídlo celoživotní extáze. Jakékoli jídlo je pro ně obřad, jedí s obrovskou chutí a milují téměř vše, co se sníst dá. Pak je tu skupina, která by kostku cukru nedala do úst ani za nic na světě, přísně si hlídají, co snědí a myslí si, že jedí zdravě. Je to tak ale i ve skutečnosti?

Jedni jsou moc hubení a jiní obézní, sami sobě se nelíbíme, ale nikdo z nás neví, kde dělá chybu.

Civilizační choroby ovládají Česko

.

zdravíÚroveň zdravotní péče prodlužuje Čechům neustále život. Nejedná se ale o roky prožité ve zdraví. Počet závažných onemocnění totiž neustále roste. „Nadváhou a obezitou trpí více než 57 % dospělé populace, což souvisí s nárůstem onemocnění diabetem II. typu. Trvale roste také počet pacientů s vysokým krevním tlakem, který má vliv na kardiovaskulární onemocnění. Stoupá i počet diagnostikovaných zhoubných nádorů (ročně o 6 %),“ upozorňuje MUDr. Marie Nejedlá, vedoucí Centra podpory veřejného zdraví SZÚ a zároveň členka Národní vědecké komise iniciativy Vím, co jím a piju.

Spolehlivý zabiják úspěchu? Nenápadný kofein

.

kávaNejnovější tip na zlepšení naší výkonnosti zní jednoduše – snížit příjem kofeinu. Jenže jak mnozí milovníci kávy potvrdí, že se to snadněji řekne, než udělá. Abych vás ale přesvědčil o tom, že pít méně kávy se vyplatí, zde je porovnání toho, co nám kofein přináší a co bere.

Výhody: Ve skutečnosti žádnými výhodami nejsou

Většina lidí začne pít kávu, protože jsou díky ní bdělejší a zlepšuje jim to náladu. Řada studií opravdu naznačuje, že kofein krátkodobě zlepšuje výkonnost kognitivních funkcí mozku (jako jsou paměť, udržení pozornosti atd.)

Jídelníček nejmenších dětí je jednotvárný.

.

zdravé dětiDbejte na pestrost! Hlavním předpokladem pro zdraví dítěte je pestrá a nutričně vyvážená strava. Zkušenosti odborníků a provedené studie však ukazují, že výživa našich dětí je monotónní.To může mít za následek slabou imunitu dítěte a nedostatek všech potřebných látek pro jeho správný vývoj.

První příkrmy – poznávání nových chutí

Kolem šestého měsíce života dítěte končí období, kdy by jej měla matka výlučně kojit nebo mu připravovat náhradní mléčnou kojeneckou výživu.

10 potravin, které vám pomohou hubnout

.

gilliPro zdravé hubnutí je kromě pohybu a omezení příjmu kalorií podstatná také pravidelná a vyvážená strava. Pro účinnější redukci váhy odborníci doporučují zařadit takové potraviny, které pomáhají tělu například lépe spalovat kalorie, jiné zase tlumí chutě na sladké či brání ukládání tuku.

V následujícím výčtu naleznete deset potravin, které si během redukční diety můžete bez obav dopřát.

Otrava jídlem

.

rybyV letních měsících se většina z nás rádo účastní různých pikniků, které jsou typické nejen dobrou zábavou, ale i chutnými pokrmy. Vysoké teploty ale zvyšují i šanci, že z těchto potravin můžete onemocnět. Na pikniku vezmou většinou vaše hygienické zásady za své, protože je v přírodě velmi těžké najít místo, kde si lze současně umýt ruce, udržet potraviny v chladu a správně je tepelně upravit.

Už po pár hodinách se potraviny ponechané v teple stávají nebezpečné, ale piknik je piknik a vy na to nedbáte.

TOPlist