Moudrost dnešního dne:

Krásní mladí lidé jsou hříčkou přírody, ale krásní staří lidé jsou umělecká díla

...

Právě přítomno: 558 hostů a žádný člen

Co nejíst, když chcete hubnout

.

Obecně vzato asi všichni víme, které potraviny jíst a které nejíst. Víme, že čokoláda asi není tou nejvhodnější potravinou a naopak ovoce platí za jednu z nejvhodnějších potravin. Většina lidí si asi prošla nějakou dietou. Ti, kteří nechtějí sáhnout po váhách a potraviny si odvažovat, se rozhodli nakupovat tzv. light potraviny. Protože výrobci chtějí prodat své produkty stůj co stůj, lákají nás na krásné obaly, a umějí si vymýšlet stále nové triky.

Jen málokdo si uvědomuje, kde je tedy pravda.

 

Máte-li rádi Coca Colu, pak máte zřejmě problém i s velkým množstvím cukru, kterou v ní vypijete. Lze ji sice nahradit variantou light, ale pokud jste četli etiketu, pak víte, že stejně jako její sladká varianta, obsahuje i kyselinu fosforečnou. Naše kosti díky ní nejsou schopny do sebe vstřebávat vápník z ostatních potravin a kosti začnou řídnout až se propracujeme k osteoporóze (křehké kosti, náchylné ke zlomeninám).

 

sýrMinerálky – slazené minerálky mají mnoho cukru, ale i kdybyste se rozhodli pít neslazené minerálky, tak se jejich pití při dieách moc nedoporučuje, protože minerálky obecně obsahují velké procento soli, která jako taková váže vodu v těle.

 

Sýry – jsou obecně vzato jedny z nejkaloričtějších potravin. Tady je potřeba kontrolovat, nejen to, zda to je opravdu sýr vyrobený z mléčných produktů, ale i množství soli a cukru (který se dnes přidává prakticky do všeho), ale i obsah tuku. Je-li výrobek označen jako light, pak množství tuku musí dle zákona odpovídat uváděnému množství. Pozor ale na výrobky fitness, kde si výrobce může sice napsat i ultra light, ale pravda může být někde jinde.

 

Ovoce – máte-li rádi ovoce, ještě to nemusí znamenat, že když polovinu denní dávky nahradíte právě jim. Ovoce má velké množství cukrů. Proto i toto jinak zdravé jídlo by se nemělo jíst ve velkém množství. Z pohledů cukrů jsou na tom asi nejhůře banány, ale pro své zdraví prospěšné složení bychom ani je neměli vynechávat.

 

Odtučněné jogurty mívají výrazně horší chuť a proto ji výrobci dohánějí cukrem. Jogurt s 0,1 % tuku může tedy mít ve finále mnohem vyšší kalorickou hodnotu než jogurt tučný.

Velkou módou se stalo vyměnit majonézu v salátech za jogurt a podle toho si i výrobky vybíráme. Prohlédnete-li si ale etikety, pak zjistíte, že množství tuku se v těchto salátech moc neliší a ona tam ta majonéza je stejně a jogurt je tam jen na úkor ostatních složek.

 

kukuřice

Cereálie - i zde bychom si měli dávat pozor, protože je to vlastně hlavně mouka a cukr.

 

Rýžové chlebíčky a podobné pufované potraviny jsou z další potravinou, kterou byste si měli odpustit, byť by na nich nebyla tuková poleva. Zrna jsou za vysokého tlaku a teploty nafouknuty, čímž mají velký objem ale jsou velmi lehké. Hladina krevního cukru po jejich konzumaci rychle stoupne, pak zase rychle klesne a my máme rychle hlad.

 

Pozor také na tzv. fitness tyčinky, které se vyrábějí z extrudovaných obilovin (vysokým tlakem a teplotou je narušeno škrobové zrno) a opět po nich rychle dostáváme hlad.

 

A to už přímo souvisí s průmyslově vyráběnými potravinami, na kterých vesměs může vzniknout závislost. Obecně se dá říct, že lidé, kteří jedí polotovary mívají větší nadváhu, než ti, kteří si připravují potraviny sami.

 

Peklo na talíři

Sdílet
TOPlist
SEO Rozcestník