Moudrost dnešního dne:

Tak dlouho čekáte řev jaguara, až přeslechnete šelest motýlích křídel.

...

Právě přítomno: 498 hostů a žádný člen

Co bychom měli vědět o houbách a možná nevíme

.

o houbáchHouby sbíráme pro potěšení, krásu a ceníme si je pro chuťové a aromatické vlastnosti. Pokládáme je za pochutinu s vysokými organoleptickými účinky na naše smysly. Jejich využití je široké – můžeme jimi dochutit vařené pokrmy, používat je jako koření, anebo je použít hlavní složku bezmasého pokrmu, pokud z nich uděláme řízky nebo třeba smaženici. Houby jsou poměrně vodnaté, obsah vody v nich dosahuje až 92 % vody. Obsah bílkovin je relativně nízký a činní 1 až 2 %, sacharidů je v nich až 4 %, tuků zhruba 3 %.

Dnešní ovoce a zelenina postrádá včerejší výživu

.

Podle analýzy provedené společností The Globe and Mail a CTV News obsahuje dnes ovoce a zelenina ze supermarketu mnohem méně živin než před padesáti lety.
V některých z našich nejoblíbenějších potravin, včetně brambor, rajčat, banánů a jablek, výrazně klesly významné vitamíny a minerály.

Např. brambory, nejvíce konzumovaná potravina. Průměrný brambor ztratil 100% vitaminu A což je důležité, pro dobrý zrak; 57% vitaminu C a železa, což je klíčová součást zdravé krve; a 28% vápníku, který je nezbytný pro budování zdravých kostí a zubů.

.Draslík je pro naše tělo nepostradatelný i nebezpečný

.

draslíkDraslík je pro naše zdraví nepostradatelný. Jeho hlavní úlohou je správná funkce nervosvalového systému. Další zásadní funkcí draslíku v lidském organizmu je regulace vody ve tkáních a buňkách. Všude tam, kde se v lidských tkáních vyskytují svalová vlákna (kosterní svaly, srdce, zažívací systém, močový systém apod.) draslík zajišťuje, aby tkáně a orgány plnily svou funkci. Mohou však nastat situace, kdy přemíra nebo naopak nedostatek draslíku v těle způsobí i život ohrožující stav.

- SCD - co jíst a co ne

.

mandleDostala jsem tip na SCD kuchařku (díky!). Můžu s radostí doporučit, jsou tam skvělé recepty a dobré rady. Přepsala jsem z ní úvod R. Prasada a vhodné a nevhodné suroviny: Bezlepková, bezmléčná a bezcukrová dieta (obdoba SCD) funguje tak, že zařadíte potraviny, které může poškozené střevo strávit, vyhnete se sacharidům, jež podporují bakteriální přemnožení. Bezlepková, bezmléčná a bezcukrová dieta obsahuje čerstvou nebo mraženou zeleninu, nezpracované maso a ryby, domácí jogurt, ovoce, sýry s nízkým obsahem laktózy,

- Zhubnete díky piperinu?

.

pepřPepř je běžně používané koření a v našich kuchyních se usídlil díky výrazné, pikantní chuti. Za svou chuť vděčí pepř piperinu, který obsahuje. Má ale smysl zabývat se pepřem jen kvůli jeho zvláštní chuti? Jaké má piperin ještě další vlastnosti? Co je to ale piperin? Piperin je alkaloid, který se vyskytuje především na povrchu pepře. Má formu čtyř chemických sloučenin: trans - trans, cis - trans, cis - cis, trans – cis a zejména formě trans - trans vděčí za svou pálivou chuť. Piperin je velmi účinný v boji proti hmyzu, proto jej lze nalézt v insekticidech a pesticidech. Existuje nicméně i oblast, kde našel i daleko širší uplatnění, a to je medicína.

Vysokoproteinová dieta může ublížit vašim ledvinám

.

masoDíky vlivu sociálních sítí jsme stále více vystavováni reklamě na různé diety, které nám zajistí vysněnou postavu. Osobní trenéři, youtubeři, blogeři, influenceři a top modelky se předhánějí, aby poskytli zaručené tipy, jak zhubnout, nabízí magické balíčky cvičení a diet, které mohou – dle jejich názoru – výrazně změnit tvar těla během několika týdnů. Přitom obezita a její související onemocnění (hypertenze, kardiovaskulární onemocnění apod.) jsou stále na vzestupu.

-Jak dlouho budeme schopni jíst vlastní plodiny?

.

vlčí mákyJe to opravdu tak banální otázka? V každém marketu je přeci mnoho semen, stačí je tedy jen zasadit. Lze si vybrat, zda chci rajče žluté, černé, malé, placaté, ...

Kolik z těch semen je ale opravdu přírodním produktem? Kolik % z nich bylo nějak modifikováno? Kolik z nás si pamatuje dobu, kdy byla pole plná vlčího máku a podobných „plevelů“?

Dnešní semena velmi dobře odolávají pesticidům, proto jsou chemické postřiky lity na pole bez nějakých skrupulí v hektolitrech.

- Triky potravinářského průmyslu

.

ovoce?Potravinářský průmysl si plně uvědomuje, že nejvíce se dá vydělat na průmyslově zpracovaných výrobcích, proto potřebují, abychom se na těchto výrobcích stali závislými už odmalička.  Kupujeme si tedy různé křupinky na snídani, stravujeme se "na ulici" a večer si uděláme něco "z pytlíku". 

Napíchané maso plné vody, které se po tepelné úpravě smrskne na poloviční velikost, je už celkem profláknutý fígl, proto se výrobci snaží vymyslet něco nového. V obchodech už jen zřídka kdy narazíte na pravou šunku, která se vyrábí z jednoho kusu masa.

Co nejíst, když chcete hubnout

.

Obecně vzato asi všichni víme, které potraviny jíst a které nejíst. Víme, že čokoláda asi není tou nejvhodnější potravinou a naopak ovoce platí za jednu z nejvhodnějších potravin. Většina lidí si asi prošla nějakou dietou. Ti, kteří nechtějí sáhnout po váhách a potraviny si odvažovat, se rozhodli nakupovat tzv. light potraviny. Protože výrobci chtějí prodat své produkty stůj co stůj, lákají nás na krásné obaly, a umějí si vymýšlet stále nové triky.

.O stravě a rakovině

.

těstovinyStravou můžeme své tělo léčit nebo si přitížit.  80% činnosti mozku zabírá excitační glutamát a inhibiční GABA.  Excitační glutamát způsobuje naše nabuzení (akčnost) a inhibiční GABA naopak způsobuje zklidnění. Z Glukózy, kterou ve stravě přijímáme se v těle vytváří glutamát a díky velkému množství glutamátu. Máme-li ve stravě hodně glukózy (chléb, těstoviny) s velkým množstvím cukrů, začnou nám odumírat neurony, a dochází k buněčné degeneraci, která způsobuje různé choroby jako např. Alzheimer, nebo Parkinson, které bude mít v 80-ti letech asi ½ lidí.

TOPlist