Moudrost dnešního dne:

Muž je úspěšným příživníkem, trubcem, který vynalezl civilizaci, umění a válku, poněvadž ho jinak k ničemu nebylo zapotřebí a poněvadž měl sílu, kterou musel uplatnit

...

Právě přítomno: 1065 hostů a žádný člen

- Máte pocit neustálé únavy?

.

únavaMůže to být způsobeno tím, že je toho na vás moc. Děti ve škole najely na plný režim a je na ně potřeba neustále dohlížet, prací v domácnosti nám neubylo, naopak vám přibylo finišování prací na zahradě, aby byly zpracovány poslední výpěstky a mohli jste zahradu konečně zazimovat. Důsledkem toho jsou špatné výsledky v práci, kde se to snažíte trochu ošidit a nabrat tam sílu na další kolotoč, který vás čeká doma. Příčiny únavy ale mohou být jen díky tomu, že si neumíte správně zorganizovat čas a běháte tzv. od ničeho k ničemu, nebo proto, že máte špatné stravovací návyky. Příčin chronické únavy je mnoho.

Může ale jít o i nemoc, kterou jste zatím neodhalili, jako je např. anémie, cukrovka, borelióza, nefunkční štítná žláza, atd. Podstatné je tedy  určit příčiny.

 

Jak z kola ven

stres

Ze všeho nejdříve se pokuste naplánovat den tak, abyste měli alespoň hodinu jen pro sebe. Docílíte to tak, že si vše dopředu naplánujte a budete se  snažit  tohoto harmonogramu držet. Pokud se vám do některého dne některá povinnost nevejde, nezoufejte, udělejte jen to co tzv. „hoří“. Nejhorší je naplánovat si příliš mnoho úkonů a pak se stresovat z toho, že jste to prostě nestihli.

Určete si priority, které za každou cenu ten den stihnout musíte (odvést děti do školy) a pak si tam přidejte něco, co byste sice udělat měli, ale až tak to nespěchá (přeleštit okna).

Pokuste se některé činnosti sloučit do jedné. Cvičit můžete např. i při čištění zubů a při žehlení a navíc u toho můžete sledovat oblíbený pořad v televizi. Na procházku s kočárkem si vezměte kolečkové brusle.

Pochopitelně, že jsou i činnosti, které sloučit nejdou a pokud se o to pokusíte, sklouznete do chaosu. Učíte-li se s dětmi, rozhodně si nevšímejte zvonícího telefonu. Nejlépe je vypnout zvonění. Tím, že budete neustále od učení přeskakovat k jiné činnosti, nejenže vytrhujete děti ze soustředění, ale trvá pak podstatně déle, než se všichni na tuto činnost znovu soustředíte, čímž ztratíte drahocenné minuty.

 

Omezte nebo si naopak přidejte fyzickou aktivitu. Pokud celý den běháte v práci mezi regály, pak je asi nesmysl si jít večer zaběhat. Je ale dobré si třeba zaplavat, nebo zvolit jinou vhodnou činnost. Tělesná aktivita má pozitivní vliv na naši psychiku a díky většímu přísunu kyslíku do tkání se zvyšuje i naše vytrvalost.

 

relaxSprávná hydratace se rovněž dnes omílá zleva-zprava. Vypít ale doporučené množství vody bývá pro někoho problém. Ráno si dá kávu, která má spíše de-hydratační následky a pak se večer napije u večeře nějakého čaje a tím pitný režim končí. Díky špatnému pitnému režimu je krev příliš hustá, neproudí, jak by měla a nepřivádí do tkání dost kyslíku. Z tkání se neodplavují škodliviny a bolí vás celé tělo včetně kloubů. Pokuste se mít vždy vedle sebe nějakou láhev s čistou vodou. Pokud ji budete mít na očích, vytvoříte si zvyk, díky němuž po láhvi bezděčně sáhnete.

 

Nedostatek spánku je další důležitý symptom nezdravého způsobu života. Zvažte, jestli je vaše dobrá kondice méně důležitá, než seriál, který prostě „musíte“ o půlnoci vidět, přestože v pět ráno vstáváte. Spát byste měli průměrně 7-8 hodin denně a trvalý nedostatek spánku je jeden z hlavních příčin trvalé únavy. Máte-li za sebou probdělou noc, vaše myšlení se zpomaluje a pro splnění jednoduchého úkolu pak potřebujete mnohem více času.

 

Hoďte se do pohody. Obrňte se proti stresu. Vzpomeňte si na lotosový list. Kapka vody po něm jednoduše sklouzne a list zůstává suchý. Pokud se naučíte, že po vás stejným způsobem sklouzne urážka nějaké paní v obchodě (která si tím jen uvolňovala vlastní napětí) a nebudete hned vyskakovat jako čert z krabičky, pak se vám bude žít daleko lehčeji. Pokud cítíte při každé takové epizodě velké napětí, stojí vás to spoustu zbytečné energie, kterou byste mohli napnout někde úplně jinde.

 

Nemůžete-li věci změnit, tak si nestěžujte. Neustálý nářek vám nejenže bere energii, ale znepříjemňuje vám i činnost, na kterou si stěžujete. Když neradi myjete okna, tak je prostě nemyjte tak často, nebo si najměte na to firmu. Když už to ale děláte, tak to dělejte se stoickým klidem a myslete spíše na to, jak pěkně čistá ta okna pak budou. Na každé nepříjemnosti si lze najít tu lepší stránku.

A pokud to změnit lze, tak to bez váhání udělejte. Zhubněte, když se vám nelíbí polštáře na vašem těle, nebo odejděte od manžela, který vás týrá. Pokud neradi ráno vstáváte, změňte zaměstnání.

 

Relaxujte. Odpočinek může pro každého znamenat něco jiného. Pro někoho je to hodinový rozhovor s přítelem, pro někoho je to bezmyšlenkovitý pohled do koruny stromu a pro dalšího poslech hudby.

 

Nemějte na sebe tak vysoké nároky. Možná vás vychovávali rodiče, kteří vás neustále „povzbuzovali“ slovy o tom, že jste úplně neschopní a díky tomu byste dnes chtěli skákat přes tyč, i když máte jen metr padesát. Uvědomíte-li si, že prostě nemusíte umět všechno, a že nemusíte zachránit celý svět, pak se vám najednou uleví. Dělejte jen to, na co prostě stačíte a co vás uspokojuje. Začněte třeba malovat nebo chodit na ryby.

 

 

Sdílet
TOPlist
SEO Rozcestník