Moudrost dnešního dne:

Muž je úspěšným příživníkem, trubcem, který vynalezl civilizaci, umění a válku, poněvadž ho jinak k ničemu nebylo zapotřebí a poněvadž měl sílu, kterou musel uplatnit

...

Právě přítomno: 735 hostů a žádný člen

Dovednosti malých dětí

.

V posledních letech přibývá stížností pedagogů v mateřských a základních školách na klesající základní dovednosti dětí. Mají problémy se samostatně obléci, obout, snižuje se úroveň jemné motoriky. Při právě probíhajících zápisech na základní školy měly děti na některých z nich jako jeden z úkolů zavázat tkaničku. Pro mnoho se to ukázalo jako neřešitelný problém.  „Z více než dvaceti dětí, které dorazily k zápisu, uměly udělat funkční kličku na tkaničce jen dvě,” popisuje úroveň dovednosti Lenka Malá, učitelka na jedné z jihočeských škol.

Stoupá ale úroveň specializovaných dovedností, umějí anglická slova, vyrobit hrneček nebo zacházet s internetem, tablety a chytrými telefony. Tento trend potvrdila i studie Digital Diaries společnosti AVG Technologies (NYSE: AVG), poskytovatele nástrojů pro internetovou a mobilní bezpečnost, soukromí a optimalizaci více než 172 milionům aktivních uživatelů, mezi více než 6 000 matkami v 10 zemích včetně Česka. Tradiční přelomové okamžiky v životě dětí, jako například první jízda na kole, jsou předstihovány digitálními dovednostmi, třeba používáním chytrého telefonu nebo spuštěním internetového prohlížeče.

Průzkum pro skupinu ve věku 3 až 5 let odhalil, že více dětí zvládne hrát počítačovou hru (66 %) nebo ovládat mobilní telefon (47 %), než si zavázat tkaničku (14 %) či plavat (23 %). Studie Digital Diaries mimo jiné přinesla i zajímavé zjištění, že čeští respondenti ze všech zúčastněných zemí považují mobilní technologie za přínosné pro raný vývoj dětí zdaleka nejméně (13 %). Naopak zdaleka nejvíce věří v přínos mobilních technologií v tomto ohledu rodiče ze Spojených států (47 %).

Některá klíčová zjištění průzkumu:

0-2 roky – „Sharenting“ vítězí nad soukromím
Stále víc rodičů dopřává potomkům digitální otisk dřív, než se naučí chodit nebo i než se narodí. 
•    81 % dotázaných matek přiznalo, že nahrály fotku svého dítěte na internet. Většinu fotek tvoří obrázky před prvními narozeninami (62 %) a 30 % snímky v prenatálním stádiu. 
•    Tzv. „Sharenting“, tj. sdílení pokroku dětí na sociálních sítích, je většinou určen přátelům a rodině (80 %)

3-5 let – Raději tablet než koloběžku?
Dovednosti spojené s technologiemi převažují nad praktickými dovednostmi.
•     57% dětí ovládá nejméně jednu aplikaci na chytrém telefonu či tabletu – nárůst o 38 % za poslední 3 roky

6-9 let – Mazání hranice mezi skutečným a virtuálním světem
Ve věku 6 až 9 let je internet hluboce zakořeněn v životech dětí.
•    89 % dětí používá internet, 16 % používá Facebook.
•    Jedna z pěti matek (19 %) uvádí, že se její dítě za poslední rok na internetu setkalo s agresivním chováním.


„Naše děti přicházejí na tento svět s fanfárou aktivit na sociálních sítích, již od pár měsíců věku jsou utišovány pomocí digitálních zařízení a o světě kolem nich se tak dozvídají doslova z displeje. Jak často se však rodiče zamýšlejí nad tím, co v dlouhodobém i krátkodobém horizontu znamená výchova dětí v dnešním propojeném světě? Můžeme vidět náznaky nevhodného chování, které v tomto mladém věku může vést ke kyberšikaně dokonce i v námi kontrolovaném prostředí, kde se dítě pohybuje. A odtud je už jen krůček k daleko větší otevřené síti jako Facebook,” dodává Tony Anscombe, Senior Security Evangelist ve společnosti AVG Technologies. „Rodiče si nemohou dovolit zůstat lhostejní, jelikož děti v tomto věku nejsou emocionálně vybaveny, aby mohly čelit všem zážitkům na internetu. Pokud svým dětem poskytnou přístup k připojeným zařízením (tj. telefonům, tabletům, herním konzolím a čemukoliv jinému, co je připojeno k internetu), musejí převzít zodpovědnost za jejich bezpečnost a soukromí.

O průzkumu
Průzkum Digital Diaries společnosti AVG byl poprvé proveden před čtyřmi lety a dotazuje matky dětí do devíti let na dopad technologií na rodinný život. Nyní se průzkumu zúčastnilo 6 017 rodičů ze Spojeného království, Spojených států, Francie, Německa, Španělska, České republiky, Austrálie, Brazílie, Kanady a Nového Zélandu. Dotazování bylo realizováno pomocí Research Now a analýza výsledků probíhala v listopadu a prosinci 2013.



  Autor článku: Pavel Klimeš
  www.avg.com

 

V posledních letech přibývá stížností pedagogů v mateřských a základních školách na klesající základní dovednosti dětí. Mají problémy se samostatně obléci, obout, snižuje se úroveň jemné motoriky. Při právě probíhajících zápisech na základní školy měly děti na některých z nich jako jeden z úkolů zavázat tkaničku. Pro mnoho se to ukázalo jako neřešitelný problém.  „Z více než dvaceti dětí, které dorazily k zápisu, uměly udělat funkční kličku na tkaničce jen dvě,” popisuje úroveň dovednosti Lenka Malá, učitelka na jedné z jihočeských škol. Stoupá ale úroveň specializovaných dovedností, umějí anglická slova, vyrobit hrneček nebo zacházet s internetem, tablety a chytrými telefony. Tento trend potvrdila i studie Digital Diaries společnosti AVG Technologies (NYSE: AVG), poskytovatele nástrojů pro internetovou a mobilní bezpečnost, soukromí a optimalizaci více než 172 milionům aktivních uživatelů, mezi více než 6 000 matkami v 10 zemích včetně Česka. Tradiční přelomové okamžiky v životě dětí, jako například první jízda na kole, jsou předstihovány digitálními dovednostmi, třeba používáním chytrého telefonu nebo spuštěním internetového prohlížeče.

 

Průzkum pro skupinu ve věku 3 až 5 let odhalil, že více dětí zvládne hrát počítačovou hru (66 %) nebo ovládat mobilní telefon (47 %), než si zavázat tkaničku (14 %) či plavat (23 %). Studie Digital Diaries mimo jiné přinesla i zajímavé zjištění, že čeští respondenti ze všech zúčastněných zemí považují mobilní technologie za přínosné pro raný vývoj dětí zdaleka nejméně (13 %). Naopak zdaleka nejvíce věří v přínos mobilních technologií v tomto ohledu rodiče ze Spojených států (47 %).

 

Některá klíčová zjištění průzkumu:

 

0-2 roky – „Sharenting“ vítězí nad soukromím

Stále víc rodičů dopřává potomkům digitální otisk dřív, než se naučí chodit nebo i než se narodí. 

·       81 % dotázaných matek přiznalo, že nahrály fotku svého dítěte na internet. Většinu fotek tvoří obrázky před prvními narozeninami (62 %) a 30 % snímky v prenatálním stádiu. 

·       Tzv. „Sharenting“, tj. sdílení pokroku dětí na sociálních sítích, je většinou určen přátelům a rodině (80 %)

 

3-5 let Raději tablet než koloběžku?

Dovednosti spojené s technologiemi převažují nad praktickými dovednostmi.

·        57% dětí ovládá nejméně jednu aplikaci na chytrém telefonu či tabletu – nárůst o 38 % za poslední 3 roky

 

6-9 letMazání hranice mezi skutečným a virtuálním světem

Ve věku 6 až 9 let je internet hluboce zakořeněn v životech dětí.

·       89 % dětí používá internet, 16 % používá Facebook.

·       Jedna z pěti matek (19 %) uvádí, že se její dítě za poslední rok na internetu setkalo s agresivním chováním.

 

 

„Naše děti přicházejí na tento svět s fanfárou aktivit na sociálních sítích, již od pár měsíců věku jsou utišovány pomocí digitálních zařízení a o světě kolem nich se tak dozvídají doslova z displeje. Jak často se však rodiče zamýšlejí nad tím, co v dlouhodobém i krátkodobém horizontu znamená výchova dětí v dnešním propojeném světě? Můžeme vidět náznaky nevhodného chování, které v tomto mladém věku může vést ke kyberšikaně dokonce i v námi kontrolovaném prostředí, kde se dítě pohybuje. A odtud je už jen krůček k daleko větší otevřené síti jako Facebook,” dodává Tony Anscombe, Senior Security Evangelist ve společnosti AVG Technologies. „Rodiče si nemohou dovolit zůstat lhostejní, jelikož děti v tomto věku nejsou emocionálně vybaveny, aby mohly čelit všem zážitkům na internetu. Pokud svým dětem poskytnou přístup k připojeným zařízením (tj. telefonům, tabletům, herním konzolím a čemukoliv jinému, co je připojeno k internetu), musejí převzít zodpovědnost za jejich bezpečnost a soukromí.”

 

O průzkumu

 

Průzkum Digital Diaries společnosti AVG byl poprvé proveden před čtyřmi lety a dotazuje matky dětí do devíti let na dopad technologií na rodinný život. Nyní se průzkumu zúčastnilo 6 017 rodičů ze Spojeného království, Spojených států, Francie, Německa, Španělska, České republiky, Austrálie, Brazílie, Kanady a Nového Zélandu. Dotazování bylo realizováno pomocí Research Now a analýza výsledků probíhala v listopadu a prosinci 2013.

 

 

O AVG Technologies (NYSE: AVG)

Posláním AVG je zjednodušit, optimalizovat a zabezpečit zážitek na internetu, poskytnout klid mysli propojenému světu. Výkonný a snadno použitelný AVG software a služby online poskytují uživatelům kontrolu nad jejich prací na internetu. Výběrem AVG softwaru a služeb se uživatelé stávají součástí důvěryhodného globálního společenství, které těží z vlastních síťových výhod, vzájemné ochrany a podpory. AVG se rozrostla uživatelská základna na 172 milionů aktivních uživatelů k 30. září 2013 a nabízí portfolio produktů, které se zaměřuje na spotřebitele a malé obchodní trhy, včetně zabezpečení internetu, optimalizace výkonu PC, online zálohování, mobilní bezpečnost, ochrany identity a rodinného bezpečnostního softwaru.

Autor článku: Pavel Klimeš

www.avg.com
Sdílet
TOPlist
SEO Rozcestník