Moudrost dnešního dne:

Někteří lidé jsou jako nuly, musí před nimi stát nějaká cifra a pak se jejich hodnota zdesateronásobí.

...

Právě přítomno: 473 hostů a žádný člen

.„Dieta“ Michel Montignac

.

Amerika a Velká Británie v posledních desetiletích konzumují nezdravé množství rychlého občerstvení a tento trend se pomalu dostal i k nám. To ale bohužel způsobuje různá onemocnění a nadváhu. Naproti tomu je už mnoho let malou záhadou, proč jsou francouzské ženy mnohem štíhlejší než jejich vrstevnice v okolních státech.

Že by měly silnější vůli nežli ostatní? Francouzské ženy zpravidla nedrží žádné diety.

 

Žádné počítání kalorií nebo extrémní omezování, neodříkají se ani večeře se sklenicí červeného vína. Jak je možné, že mohou jíst pozdě v noci bez viny, a přitom zůstat štíhlé? Vypadá to velmi nepravděpodobně, ale ve Francii je počet lidí s nadváhou velmi nízký. Na francouzském způsobu života založil Michel Montignac své teorie o životosprávě. Tato metoda byla testována a úspěšně aplikována do současnosti. Autor se jasně distancuje od dělené stravy, kterou u nás zpopularizovala Lenka Kořínková. Montignac se při sestavování diety zaměřil na znovuobjevený fenomén glykemického indexu potravin.

Rozšířil se názor, že je lépe nejíst tučná jídla a sacharidy, ale podle Francouzek to není nutné. Klidně si dejte víno, chléb, sýr, a dokonce i večeři po dvacáté hodině v případě potřeby. Francouzské ženy nikdy nedrží půst, protože to není příjemné, přesto jsou jejich těla v souladu s tím, co my často ignorujeme. Nicméně, věří v pohyb a místo projížďky v autě se raději projdou. Místo výtahu použijí schodiště, a hlavně tráví hodně času venku.

Montignac tedy zaměřil svou pozornost na nízký glykemický index. Takto se označuje schopnost potravin zvýšit hladinu cukru v krvi, která podpoří vyloučení inzulinu. Ten pak hladinu cukru vrátí zpět do normálu.

Pokud má ale potravina vysoký glykemický index, dojde k uvolnění velkého množství inzulinu, k výraznému poklesu hladiny cukru v krvi a tento pokles vyvolá velmi intenzivní pocit hladu. Navíc inzulin podporuje ukládání tuků do buněk.

Které to tedy jsou, ty prospěšné potraviny s nízkým glykemickým indexem, které vedou k úpravě tělesné hmotnosti?

Čočka, fazole, cizrna, loupaný hrách, zelenina, ovoce, ořechy, celozrnný chléb, těstoviny, libové maso, a hlavně ryby a vejce. Z tuků Montignac doporučuje olivový olej, ale překvapivě také husí a kachní sádlo. Na druhé straně ale Montignac výrazně omezuje mléčné výrobky.

Režim „diety“ je rozdělen do dvou fází. V první fázi se zbavujete nevhodných stravovacích návyků. Ve druhé se plně soustřeďujeme na striktně zakázané potraviny.

Pochopitelně, že je nutností rozdělit stravu do menších dávek. A pokud chcete hubnout a začnete se pravidelně hýbat, zvyšte množství bílkovin - asi na 1,3 až 1,5 gramu na kilogram tělesné hmotnosti. Při hubnutí dochází k úbytku nejen tuku, ale i svaloviny a svalovina odpovídá za množství energie, které tělo spálí v klidu. Druhým důvodem je to, že vyšší přísun bílkovin podporuje snižování tělesné hmotnosti, protože vás rychle zasytí a nesníte pak tolik ostatního jídla. Jezte pomalu a na jídlo se plně soustřeďte. Pijte po každém jídle hodně vody, protože vás zasytí.

 

Michel Montignac

 

 


Sdílet
TOPlist
SEO Rozcestník