Moudrost dnešního dne:

Moudrost nepřátel mi nikdy tak neškodila, jako hloupost přátel

...

Právě přítomno: 991 hostů a žádný člen

Technologické firmy kontra věk nad 50 let

.

disketyTéměř polovina českých padesátníků a seniorů si myslí, že s nimi technologické firmy neprávem jednají povýšeně. Více než dva z pěti (42 %) Čechů nad padesát let se cítí být ponižováni technologickými firmami, nejčastěji ve smyslu, že je považují za technologicky negramotné (62 %). To mimo jiné říká nový průzkum AVG® Technologies N.V. (NYSE: AVG), společnosti poskytující internetovou bezpečnost 188 milionům aktivních uživatelů.

psací strojPrůzkum, který je další z řady studií v kampani AVG Digital Diaries, dotázal téměř 6 tisíc lidí z devíti zemí na jejich technologické návyky a názory. Jeho výsledky byly prezentovány na letošním veletrhu CES.

K dalším stížnostem českých respondentů patří zejména to, že se necítí být pro technologické firmy důležitými zákazníky a rovněž se jim nelíbí produkty navržené speciálně pro jejich věkovou skupinu. Tyto důvody uvedli čeští respondenti nejčastěji ze všech sledovaných zemí. Pro srovnání, nejvíce se cítí být firmami ponižováni respondenti v Austrálii (53 %) a nejméně lidé ze Spojených států (30 %).

 

Toto jednání technologických firem je však dle zjištění průzkumu velmi neopodstatněné, neboť pouhých 9 % Čechů nad padesát (nejméně na světě!) označuje samo sebe za technologické začátečníky. Daleko nejvíce (87 %) respondentů se pak považuje za průměrné uživatele, což je opět nejvíce ze všech sledovaných zemí. Téměř všichni čeští respondenti (99 % vzorku, což je opět nejvíce na světě) pak uvedli, že někdy použili, či dokonce pravidelně používají mobilní aplikace.  

 

Další zjištění průzkumu:

  • 84 % českých respondentů přiznalo, že má obavy o své soukromí a bezpečnost na internetu, což je mírně pod světovým průměrem
  • pouze 56 % z nich si dělá starosti o bezpečnost svých dat, což je společně s respondenty z Nového Zélandunejméně na světě (pro srovnání, nejvíce, tj. 74 procent, má Německo)
  • daleko nejméně na světě (23 %) se čeští respondenti obávají zveřejnění osobních údajů (světový průměr je 44 % a nejvíce má opět Německo)
  • velmi specifickou obavou téměř čtvrtiny českých respondentů je pak strach z toho být vyloučen svým okolím pro nedostatečnost technických znalostí

 

psací stroj„Technologické společnosti by si měly velice rozmyslet, než začnou oddělovat starší zákazníky od ostatních,“ říká Judith Bitterli, marketingová ředitelka společnosti AVG Technologies. „Tato skupina zákazníků se časem zvětšuje, má vyšší kupní sílu a dle našeho průzkumu její drtivá většina aktivně používá mobilní zařízení a aplikace. Ač je tedy důležité řešit jejich specifické obavy z technologií, musí to být prováděno s pochopením a nikoli blahosklonně.“

 

Internetový průzkum AVG Digital Diaries byl proveden v listopadu 2014 a zúčastnilo se jej 5 907 respondentů ve věku přes 50 let z Austrálie, Brazílie, České republiky, Francie, Kanady, Německa, Nového Zélandu, Spojeného království a Spojených států.

Vyhodnocení výsledků bylo provedeno společností Research Now, zabývající se průzkumy trhu.

 

Autor článku: Pavel Klimeš

Sdílet
TOPlist
SEO Rozcestník