Moudrost dnešního dne:

Celý lidský život není nic jiného než cesta ke smrti.

...

Právě přítomno: 652 hostů a žádný člen

- Příprava nemovitosti k prodeji

.

Jste opravdu rozhodnutí? Výborně! Jako prvním krok se zkusme na svoji nemovitost podívat očima kupujícího. Tedy ne jako na svůj domov, ale jako na zboží, které máme v úmyslu co nejrychleji prodat. Nejvýhodnější způsob,  jak dobře prodat takovéto zboží, je ukázat jej zájemcům v tom nejlepším světle. První dojem se napodruhé už těžko utváří, takže jdeme na to:

S novým bydlením si lidé kupují sny, plánují svůj budoucí život.

 Proto veškerá strategie je v podstatě o působení na lidské emoce. Máme pět smyslů- zrak, čich, hmat, sluch a chuť a těmi člověk vnímá vše kolem sebe jako celek. Tyto pocity mu potom podvědomě vytváří celkový dojem, a tak aniž by si to uvědomoval, najednou ví, že přesně tato nemovitost je to, co hledá.

Abychom dokázali být úspěšní, je třeba pokusit se pozitivně zapůsobit na tyto smysly a, pokud se to podaří,  vše ostatní už může jít skoro samo…

Zrak - jako první doporučení je to, aby se nemovitost nabízela čistá a vzdušná, bez osobních věcí, suvenýrů a trofejí, tak, aby si zde případný zájemce dokázal představit svůj budoucí život. Je vhodné použít silnější osvětlení (žárovky). Takže ideální je nemovitost vymalovat,  spravit všechny stěny (ne však maskovat stavební vady) a precizně uklidit. Zvláštní péči věnujte Vaší koupelně (výstava šamponů sem rozhodně nepatří) dále kuchyni, zejména pak kuchyňské lince. Odstraňte všechny zbytečné věci. Čas a peníze investované do vylepšení těchto dvou místností budou mít největší efekt.

Čich - určitě máte zkušenost, že každá nemovitost má svoji specifickou vůni. Protože vy již zde bydlíte dlouho, nic takového dávno nevnímáte, ale pro emoce taková věc dokáže být hodně důležitá. Takže před prohlídkou je důležité řádně vyvětrat. Pokud chováte domácího miláčka, nebo jste kuřák, pokuste se zbavit jakýchkoli pachů. Většinou si sami zápach již neuvědomujete, ale zájemci o Vaši nemovitost si jej pravděpodobně všimnou během první návštěvy. Na trhu existuje spousta bytových vůní, které dokážou velmi zpříjemnit atmosféru domova.

Hmat - Snažte se vytvořit co nejvíce volného prostoru. Ukázat nemovitost prostornou  a světlou je v prodeji stěžejní. Opět zde prodávají emoce, takže vnímání prostoru je další věcí, o kterou se bude zájemce na prohlídce zajímat. Nepodceňujte přípravu nemovitosti a nečekejme, že si zájemce něco odmyslí a bude sledovat nemovitost jako takovou. I pokud to většina lidí dokázala, představa zůstává někde v podvědomí, první dojem podruhé už se vytváří velmi, velmi těžko. Odstranění starého či nepotřebného nábytku dokáže někdy také pomoci. Vytvoří se tím více místa a nemovitost se provzdušní. Navíc si zájemce může lépe představit, jak si nový domov vytvoří podle svých přání. Takže nemovitost je připravena pro nové začátky!

Chuť - tak to Vás asi nenapadlo, že? V čas prohlídky uvařte silnou zrnkovou kávu, která většině lidí vyvolává pocit  domova. Jestliže  budete očekávat více prohlídek během jednoho dne, zkuste ještě upéci voňavý ořechový nebo jablkový koláč, máte tak i pro sebe skvělou odměnu za dobře vykonanou práci!

Takže shrnuto a sečteno-nejlépe se prodává nemovitost čistá, voňavá, světlá a vzdušná. No koupili byste si snad jinou?

Autor článku: Daniela Krčmářová


Sdílet
TOPlist
SEO Rozcestník