26 září, 2021

Chci zhubnout

Chci zhubnoutJez do polosyta, pij do polopita, budeš zdráv dlouhá léta” je lidová modrost, kterou bychom mohli postavit nad všechny diety, když vyslovíte přání chci zhubnout.  Nebo další “Všeho moc škodí“. To je zřejmě důvod, proč naši předkové obezitou tolik netrpěli a nemuseli řešit diety.

Přiměřený pohyb a k tomu vyvážená strava je nejlepším receptem. Když budete celý den štípat dříví, tak asi budete potřebovat více stravy než když proležíte celý den u televize. Přesto jsou známy tzv. zdravé potraviny a bylinky, které pomáhají tělu kalorie lépe spalovat nebo tlumit chutě na sladké a ukládat tuk v těle.

Chci zhubnout a alternativní medicína

Ananas – díky enzymu bromelainu  zabraňuje ukládání tuků.
Avokádo
Bazalka pravá – zlepšuje trávení
Benedikt lékařský – zlepšuje trávení
Čekanka obecná – zlepšuje trávení
Česnek – pravidelná konzumace  pomáhá při s nadváze
Fazole – mají vysoký obsah vlákniny a nízký glykemický indexem, zasytí na dlouhou dobu a nízký obsah kalorií, což pomáhá zhubnout.
Fíky
Grapefruity
Chia semínka – mají vysoký obsah vlákniny, tím nás na dlouho zasytí. V žaludku zabraňuje tvorbě trávících enzymů, takže se potrava déle tráví a nedochází k výkyvům hladiny cukru v těle.
Chilli papričky – kapsaicin zvyšuje teplotu těla, čímž se i zrychluje zpracovávání tuků. Současně tlumí chuť k jídlu.
Jablka – zrychlují metabolizmus
Jablečný ocet  – zlepšuje trávení  a díky pektinu pomáhá navozovat pocit sytosti, snižuje chuť na sladké a napomáhá z těla vyplavovat toxiny.
Kyselina listová – vitamín B6, B12 výrazně pomáhá při prevenci obezity.
Lopuch větší – zlepšuje trávení- zlepšuje trávení
Oman pravý
Ořechypomáhají udržet pocit sytosti což pomáhá zhubnout. Mají ale vyšší kalorickou hodnotu, proto by se mely konzumovat v omezeném množství.
Chci zhubnoutOstružiny – zrychlují metabolismus.
Med – nezpůsobuje kolísání hladiny krevního cukru, proto jim při redukční dietě nahraďte cukr.
Ryby – pomáhají spalovat tuky a mají relativně nízkou kalorickou hodnotu, takže také pomáhají zhubnout.
Skořice – stabilizuje hladinu cukru, zpomaluje ukládání tuků a napomáhá k rychlejšímu spalování.
Ibišek súdánský také napomáhá při  hubnutí, protože zvyšuje produkci moči a je proti zácpě.
Zelený čaj  – pomáhá tlumit hlad.
 

Na co si dát pozor

Některá koření naopak vyšují chuť k jídlu andělika lékařská, majoránka zahradní, dobromysl (oregano), hořec žlutý, jablečník obecný, křen selský, máta peprná, pampeliška lékařská (vývar z kořene), pelyněk brotan, estragon, pelyněk pravý (pozor na předávkování).

 

Související příspěvky

Zanechte Odpověď